• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Дистанційна освіта

З 16 березня 2020 року у ХЕРСОНСЬКОМУ ЯСЛА-САДКУ №35 КОМБІНОВАНОГО ТИПУ З ПРОФІЛЬНИМИ ГРУПАМИ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО РОЗВИТКУ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ призупинено освітній процесс, керуючись законами України «Про освіту», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, «Про захист населення від інфекційних хвороб», на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України короновірусом 2019-пСоУ».


Чим зайняти дитину вдома під час самоізоляції

Під час цієї вимушеної перерви намагайтеся підтримувати незмінність денного розпорядку. Насамперед це стосується повсякденних занять. Час підйому, прийому їжі, післяобіднього сну тощо мають бути звичними. Діти прагнуть передбачуваності; не менш важливою вона є і для їхніх піклувальників (довгий день з малюком пережити набагато простіше, якщо розбити його на коротші, більш «керовані» періоди).

Уже сьогодні вам слід відібрати та сховати половину іграшок: ніхто не знає, скільки це триватиме, але можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.

Невелике нагадування: у дитячому садочку вашим дітям зазвичай дозволяють бути трохи бешкетливими під час ігор. Вам теж доведеться піти на такі «поступки»: дитина не зможе розслабитися та позбавитися від зайвої енергії, якщо їй доведеться весь час думати про створюваний нею безлад вдома, Нехай спільне прибирання та складання речей на місце після ігор увійде до звички. Діти також дуже добре знають це правило.

Іграшки можна використовувати по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»: їх можна сортувати за кольором, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти докупи кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок.

Діти обожнюють співати та танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них! Ось кілька ідей:

  • Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку.
  • Співайте розвиваючі дитячі пісні.
  • Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі.
  • Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери.

Давайте заспокоїмося. Кожного дня дітям (і вам також) потрібен період спокою. Це – слушний момент для того, щоб розслабитися та «підзарядити батарейки». Ось кілька ідей:

  • Почитайте щось разом чи окрема (малюки, які ще не вміють читати, можуть гортати книжки і описувати те, що вони бачать на ілюстраціях).
  • Уявіть це! Перед читанням книги, разом з дитиною «пройдіться по картинкам», перегляньте ілюстрації. Можливо, ваша дитина зможе переповісти історію, користуючись виключно побаченими картинками.
  • Використовуйте розмальовки, разом складайте пазли чи будуйте щось з кубиків.
  • Грайтеся в «дочки-матері» з використанням м’яких іграшок, ляльок, а також машинок і кухонних предметів.
  • Стікери на папері: ви можете намалювати на аркушах паперу різні форми, літери чи цифри, а дитина з’єднуватиме їх за допомогою стікерів.
  • Скотч на папері: ви можете нарізати клейку стрічку на маленькі шматочки, а дитина наклеюватиме їх на папір (дорослим це може здатися нудним, проте малюки обожнюють це заняття).

Рухаймося! Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці. Ось кілька ідей:

  • Грайтеся в «Гарячу лаву»: розкидайте по підлозі диванні подушки і уявіть, що підлога – це потік розпеченої лави. Дитина може переповзати, переходити чи перестрибувати з подушки на подушку.
  • Використовуйте покривало як парашут (розкрийте покривало над головою, а потім повільно опустіть на підлогу). Граючись з немовлятами, накривайте та розкривайте їх простирадлом, граючись в «ку-ку».
  • Використовуючи простирадла, ковдри, подушки, стільці і таке інше, збудуйте фортецю. Не поспішайте, нехай головними «будівельниками» будуть діти. Ваша фортеця не обов’язково має бути красивою, головне - безпечною!
  • Зробіть «смугу перешкод» з меблів, подушок та іграшок.
  • Малюки дуже люблять виклики, особливо коли стають сильнішими та більш скоординованими. Запитайте: «Ти можеш підняти одну ногу? А доторкнутися руками до колін?» Використання назв частин тіла під час такої гри допоможе дитині навчатися, а також показати вам усе, на що здатне її тіло, що росте.
  • Грайтеся з ліхтариком: чи зможе дитина дострибнути до плями світла? Чи зможе вона дотягнутися до такої плями на стіні? Після таких вправ діти самі хочуть взяти ліхтарика у руки – звісно, не відмовляйтеся! Ліхтарики займають їх на доволі тривалий час.
  • Грайтеся в «Мисливця за кольорами». Запропонуйте дитині знайти у помешканні три сині речі, скласти їх докупи, а потім повернути на місце. Повторюйте вправу з різними кольорами.

Не давайте дітям нудьгувати:

  • Пластилін – відмінний матеріал, адже діти проявляють свою творчість, зміцнюють руки та розвивають дрібну моторику.
  • Помпони. З помпонами можна грати в різні ігри, наприклад, поєднувати кольори.
  • Порожня ванна, заповнена м’якими іграшками. Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину.
  • Їстівна фарба для пальців: Все, що вам потрібно, це мука, вода та харчовий фарбник: налийте 1 склянку холодної води та висипте 1 склянку муки у каструлю. Поступово додайте 3 склянки окропу та доведіть суміш до кипіння. Дайте їй вистигнути, розділіть на кілька частин та додайте харчові барвники.
  • Нанизуйте намистини на нитку, щоб зробити прикраси. Якщо у вас немає бісеру, зробіть прикраси або змійки з макарон-пір’їн чи ріжок. Можна також пофарбувати макарони.
  • Купання! Зберіть машинки, фігурки солдатиків, ляльки, дрібних звірят тощо та покладіть їх у раковину. Заповніть її мильною водою. Поряд приготуйте ємність з чистою водою для полоскання. «Викупайте» іграшки, сполосніть їх та висушіть рушником. Окрім веселощів, ця діяльність навчить вашого малюка певного порядку дій: з часом він має робити це самостійно під доглядом батьків.
  • Картонні коробки. Якщо у вас немає – обов’язково придбайте таку коробку. Цікаво, наскільки діти полюбляють гратися з такими простими речами! З коробки можна побудувати фортецю, обмалювати її, обклеїти наліпками чи різними картинками, вирізаними зі старих журналів. Для фантазії меж не існує.
  • Кільця з сухих сніданків + спагеті. Візьміть пластилін, зліпіть з нього кульку та вставте у неї кілька довгих макарон. Запропонуйте малюкові нанизати на спагеті кульки з сухих сніданків. А якщо вони різнокольорові, то це додасть грі певного навчального елементу (групування різних кольорів).
  • Перевдягання та рольові ігри. Знайдіть вдома різноманітний одяг, прикраси та інший реквізит. Запропонуйте вашому малюку стати лікарем, пожежником, ветеринаром, фермером, астронавтом і таке інше. Дозвольте дитині брати ваші головні убори, шарфи, рукавички та взуття. Допомагайте їм з пошуком необхідних матеріалів.
  • Створення спогадів. Придбайте два примірники одного і того ж журналу – бажано глянцевого, з великою кількістю фотографій. Краще за все вибрати тематичний журнал: дозвілля, машини, природа, домашні улюбленці тощо. Потім дайте дітям ножиці (якщо вони вміють ними користуватися), клей та аркуші паперу такого ж розміру з тим, щоб вони створювали власні «спогади».
  • Дайте дитині свій телефон чи планшет і знайдіть в Youtube ролики «як просто намалювати … покрокова інструкція». У такий спосіб вони зможуть навчитися малювати єдинорогів, собак, фрукти і таке інше.

Долучайте дітей до «справжньої» роботи

Однією з найулюбленіших дитячих ігор є допомога вам у виконанні справжніх справ. Ось кілька ідей:

  • Подумайте, чи зможе дитина допомогти вам з приготуванням їжі, накриванням на стіл і таке інше.
  • Сортування чи складання білизни. Особливо захопливими для дитини є ігри зі шкарпетками (навіть якщо вони чисті та вже спаровані).
  • Залучайте їх до прибирання чи складання речей (наприклад, скласти взуття у шафку чи сховати рулони туалетного паперу в комод). Ці завдання можуть бути доволі важкими для малюків, які щойно навчилися ходити, проте їм все одно буде цікаво. Більше того, ця діяльність покаже їм цінність співпраці.
  • Запропонуйте дитині приготування «їстівної веселки». Підберіть для цього різні корисні продукти за кольорами: жовті банани, , червоні та зелені яблука, апельсини і таке інше. Нехай дитина вибере, що вона їстиме наступне, і поговоріть про різні «їстівні» кольори. Який колір є найсмачнішим?

На початковому етапі життя саме дрібна моторика відображає те, як розвивається дитина, свідчить про його інтелектуальні здібності.

Систематичні тренування дрібних рухів кисті руки опосеред­ковано впливють на розвиток мислення, уваги, пам'яті та мовлення малюка. Те, що малюкові вдалося зробити за допомогою власних пальчиків, є для нього найбільшим досягненням, що приносить задоволення, дає енергію, радість.. Адже, саме гра – є провідний вид діяльності дитини.


Емоції під конролем. Як батьки можуть допомогти і не нашкодити.

Опіка і любов дорослих є умовою позитивного, емоційного розвитку дитини.

Шановні батьки!

Емоційне напруження в суспільстві, викликане нинішними по­діями в країні, безперечно, позначається як на дорослих, так і на дітях. Кожен наш день насичений подіями. Вранішні турботи, перебування в транспорті, сто­сунки з колегами та рідними, ситуація «карантину» в країні, пові­домлення ЗМІ, випадкові розмови — все це залишає слід у нашій емоційній пам’яті, впливає на наш стан, характер взаємодії з іншими людьми і передусім з власними дітьми. У нинішніх стресових умовах і до­рослим непросто зберігати спокій та позитивне сві­тосприйняття, то що вже говорити про малечу! Діти, які ще не дуже добре орієнтуються у своїх емоціях, украй вразливі до зовнішнього потоку негативної енергії.

Найкраще діти вчаться на прикладі до­рослих. Батькам варто намагатися бути спокійними, менше дивитися телевізійні новини, оскільки це може призвести до тривалого емоційного напруження, яке часто передається дитині. Слід уникати в присутності дитини емоційних обговорень трагічних подій, що відбуваються в країні, ситуацій насильства.

Отже, для того, щоб показати дитині, як ке­рувати своїми почуттями, вам самим необхідно вмі­ти це робити. Надзвичайно важливо, а особливо у нинішній непростий час, уміти відгороджуватися від негативу, віднаходити в собі приховані ресурси оптимізму.

Іноді діти говорять мовою, яку нам, дорослим, складно зрозуміти. Розмовляючи зі своєю дитиною, батьки повинні чітко й доступно висловлювати свої думки і почуття. Однак є мова, яку розуміють усі – це мова любові. Існує п’ять способів, якими виражають любов.

*ДОТИК. У перші роки життя дитині особливо потрібно, щоб дорослі брали її на руки, обіймали, гладили по голівці, пестили, садовили її собі на коліна тощо.

Тактильний контакт допоможе малюку безпосередньо відчути батьківське тепло та ніжність.

*СЛОВА ЗАОХОЧЕННЯ. Коли ми хвалимо дитину, ми дякуємо за те, що вона зробила, чого досягла сама. Щоб похвала не втрачала свій сенс, не хваліть дитину безпідставно й не щиро, краще скажіть слова підтримки, заохочення. Дитина має щодня чути від вас, що ви впевненні в її силах, і готові допомогти , прийняти її вибір.

*ЧАС. Проводячи з дитиною час, ви ніби кажете їй: «Ти потрібна мені, мені подобається бути з тобою». Іноді діти вдаються до недобрих вчинків лише для того, щоб привернути увагу батьків, адже краще бути покараним, ніж забутим. Проводити час разом з дитиною – означає віддавати їй свою увагу сповна, не відволікаючись на робочі дзвінки та хатні справи.

*ПОДАРУНОК. Не завжди подарунок є знаком щирої уваги та любові. Якщо ви хочете віддячити дитині за послугу або чемну поведінку. Це – плата. Якщо подарунок намагаєтесь підкупити, щоб вона слухалась вас, це – хабар. Справжній подарунок дається не в обмін на щось, а просто так. Подарунком може бути що завгодно: польові квіти, камінчик, горішок, пір’їнка, виріб створений власноруч - головне , як дарувати.

*ДОПОМОГА. Допомагати дітям – не означає виконувати все замість них. Важливо спрямувати, показати приклад, зробити щось непосильне для малюка тощо. Причому, якщо батьки допомагають неохоче, дорікаючи маляті за несамостійність, то така допомога дитині не в радість і навіть може привести до негативних наслідків.

Усі ці способи вираження любові надзвичайно важливі у спілкуванні з дитиною. Вони допоможуть знайти шлях до її серця і вселити в душу впевненість у тому, що батьки її люблять – безумовно і назавжди.

Не забувайте помічати красу життя і ді­літься своєю радістю з дітьми! Любіть і бережіть себе та своїх дітей!


10 речей, які не можна забороняти дитиніі

Сучасні молоді батьки настільки занурені в турботу про свою дитину, про його добробут, що часто намагаються захистити малюка навіть від тих речей, які дитині елементарно потрібні для розвитку.

Тому так часто ми чуємо: «Не чіпай! Не ходи! Впадеш! Розіб’єшся! ».

Ми програмуємо малюка на бездіяльність, аби тільки нам було спокійно, а потім дивуємося, чому він ні до чого не прагне, коли стає старшим. Оберігати дитину від реальної небезпеки потрібно, але є ті речі, які ні в якому разі не можна забороняти дитині.

Ось 10 речей, які не можна забороняти дитині:

1. Їсти самому.

Звичайно, набагато простіше і чистіше нагодувати дитину самій. Але, заборонивши самостійно донести ложку собі до рота, ми заважаємо малюку дорослішати, відчувати себе великим, впевненим у своїх силах, брати на себе відповідальність.

Це перші кроки дитини на шляху до самостійності. Тому, щоб не припинити бажання і прагнення до цієї самостійності, не заважайте її проявам! Плюс не забуваємо, що ця нехитра дія так само впливає на розвиток моторики.

2. Допомагати мамі.

Ми постійно турбуємось, що малюк щось розіб’є, розіллє, не донесе до потрібного місця і всіляко його обсмикуємо і контролюємо, щоб він ні в якому разі нічого не чіпав і не розсипав. А проходить кілька років і скарги змінюються на інші: «Він нічого не хоче робити!».

Чому? Та просто ми самі свого часу вплинули своїми заборонами на його бажання брати участь у домашніх справах. Малюку дуже важливо відчувати свою значність, розуміти, що він потрібен. Зверніть увагу, з яким завзяттям і бажанням малюк витирає стіл або пилососить.

А ще йому дуже потрібні похвала і схвалення від батьків. Так що просіть дитину допомогти вам, дозволяйте допомагати та дякуйте за це, навіть якщо підлога протерта зовсім не ідеально, а половина борошна для млинців опиняється на столі. Дитина обов’язково навчиться цьому! Але тільки якщо побачить, що ви цінуєте її прагнення.

3. Помилятися.

Помилки неймовірно важливі як для дітей, так і для дорослих. Помилятися і пробувати заново – єдиний шлях для розвитку! Не забороняйте малюку помилятися, дозвольте перевірити свої сили, щось зробити правильно, щось – не дуже.

Тільки так він зможе зрозуміти різницю між тим, що добре, а що погано, до чого варто прагнути, а чого уникати. Життя без помилок – прямий шлях до бездіяльності.

4. Малювати та бруднитися.

Часто мами не дають дітям олівці або фарби, щоб малюк не забруднився, не розмалював стіни, не наївся фарб. Але цього всього можна уникнути, зробивши фарби в домашніх умовах або купивши правильні, водорозчинні в магазині, виділивши місце та одяг для малювання, які легко відчистити.

І нехай малює! Якомога більше! (Звичайно, в рамках його власних потреб). Бо малюнок – спосіб виявити свої почуття в той час, поки словами це зробити не завжди вдається.

5. Дуріти, шуміти, кричати та бігати.

Таким способом дитина висловлює свої емоції, розслабляється, вихлюпує енергію, яка накопичилася. Звичайно, є місця, де така поведінка недоречна, але вдома дозвольте малюкові бути таким, як йому хочеться.

Ваш будинок – місце сили й для нього! Спробуйте разом з малюком подуріти, пострибати та покидатися подушками, і відмінний вечір вам забезпечений! А до того ж, це залишить найбільш яскраві й теплі спогади про дитинство.

6. Гратися з водою.

Вода – ідеальний засіб розвитку дитячої фантазії через гру, джерело великого щастя і відкриттів. Вона вабить не тільки малюків, а й старших дітей. Тому, замість заборон на водні ігри, краще організуйте дитині простір і інструменти (каструлі, тазики та пелюшки, що вбирають вологу), приєднуйтесь до пустощів і отримуйте задоволення разом зі своїм допитливим чадом!

7. Чіпати тендітні речі.

Не можна забороняти дитині чіпати тендітні речі. Краще будьте пильними та пояснюйте дитині, що з оцим варто бути обережнішим, кажіть, де може бути небезпека, як краще поводитися з цією річчю. Розкажіть, що її можна помацати, розглянути, а потім акуратно покласти на місце. Малюку часто просто хочеться доторкнутися. І йому складно буде навчитися берегти речі, якщо він не усвідомлює їх крихкість.

8. Не доїдати обід.

Організм дитини – сформована біосистема, яка, якщо ви попередньо не нагодуєте її шоколадом і чипсами, достеменно знає, що потрібно з’їсти й в якій кількості. Організм це знає і підказує дитині, набагато краще, ніж це можете знати замість дитини ви збоку.

Тому для формування правильного ставлення до їжі та щоб не закріпити звичку переїдати, дозвольте дитині самому регулювати розмір власної порції обіду. Повірте, вам це дозволить уникнути в майбутньому великої кількості проблем зі шлунково-кишковим трактом.

9. Розповідати небилиці.

Не можна забороняти дитині розповідати небилиці. Вигадки – природна і дуже важлива частина розвитку дитини, яка дозволяє розвиватися її правій півкулі, що відповідає за функції творчості, пам’яті, інтуїції, за музикальність і емоції.

Тому підтримайте цю гру в небилиці, проявіть щирий інтерес до розповідей дитини, так ви найкращим чином подбаєте про повноцінний розвиток вашого малюка.

10. Висловлювати свою думку.

Пам’ятайте, що дитина – це маленька особистість, повноправний член сім’ї, і у неї теж може бути своя думка. Тому говоріть із нею на рівних, слухайте її та пам’ятайте, що вона теж має потреби, бажання, вона теж відчуває і думає!


Поради для батьків, що мають дітей дошкільного віку

Поради для батьків під час карантину від МОН України

Діти дошкільного віку емоційно прив’язані до батьків, тому намагайтесь не панікувати щодо коронавірусу і пояснюйте усе малюкам в ігровій формі, використовуючи прості, зрозумілі їм слова. Дітям необхідно розказувати, що відбувається, щоб у них не виникло зайвих страхів і тривог. Адже, так чи інакше, карантин буде обговорюватись вдома з більшим чи меншим рівнем тривоги. І дитина точно відчує це. І гірше, коли вона не буде мати пояснень для себе. Треба пояснювати все так, як є. Що це - небезпечне захворювання, а карантин для того, щоби воно менше поширювалось, щоб ми могли про себе подбати. Поради для батьків, які допоможуть в розмові з дітьми заспокоїти та захистити їх. Детальніше тут: uni.cf/3bG3aCi

Обов'язково забезпечте дитині чіткий розпорядок дня. Складіть (краще разом з дитиною) детальний розклад, що включатиме: сон, прийом їжі, прогулянку, ігру, заняття і звичайні домашні обов'язки. Намагайтеся дотримуватися цього розкладу.

Домовтеся з дитиною про правила її поведінки вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.

Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять їй вас. Використайте цей час для спільної діяльності: грайте в активні ігри, займайтеся творчістю, фантазуйте та створюйте разом! Цей час - це час нових відкриттів, знань та спільних ігор.


Поради батькам, що виховують дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку

Поради для батьків від МОН України

Батьки дітей з особливими освітніми потребами можуть користуватися усіма порадами для дітей дошкільного віку, які розміщені на сайті Міністерства освіти і науки.

Відзначаючи, що кожна дитина унікальна, ми також розуміємо, що діти з особливими освітніми потребами мають більш виражені індивідуальні потреби й особливості розвитку.

Пропонуємо Вам поради для батьків, які виховують дітей з особливими потребами, від Голови правління ГО "Родина" Маріанни Онуфрик, розроблені спільно з UNICEF Ukraine.

  1. Бережіть свій ресурс.
    Відмовтесь або зведіть до мінімуму діяльність, яка викликає роздратування чи пригнічення. Будьте до себе поблажливими та не звинувачуйте себе в тому, на що не впливаєте.
  2. Будьте інклюзивними.
    Якщо у вас є ще діти, не придумуйте для кожного окрему активність. У побуті та дозвіллі має бути місце інклюзивній діяльності. Можна разом поприбирати чи розважитись у спосіб, який подобається усім.
  3. Навчайтесь у радість.
    Розробіть «карантинний» графік навчання - вчителі чи спеціалісти допоможуть вам із наповненням і консультуватимуть телефоном. Якщо ж думка про заняття викликає спротив, то заберіть слово «не» з меседжу «Карантин – це не канікули». Повернете його, коли разом із дитиною вирішите, що час настав.
  4. Використовуйте нові можливості.
    Якщо дитині потрібна консультація лікаря – спершу передзвоніть, мінімізуйте відвідування закладів охорони здоров᾿я. Відеозв᾿язок дозволить передати зміни у поведінці чи здоров᾿ї дитини. Запишіть відео, якщо такий зв᾿язок наразі не доступний. Знайдіть інформацію про лікарів, які під час карантину консультують онлайн і безкоштовно: https://bit.ly/likari_online .
  5. Якщо ви не можете вийти з дому, не вистачає коштів на необхідне – звертайтеся по допомогу! Багато благодійних та громадських ініціатив можуть підтримати вас.
  6. Уникайте сенсорних перевантажень.
    Планшет чи телефон з іграми, телевізор із останніми новинами, розмови по телефону і скайпу – такий шум виведе з рівноваги будь-кого, а дитину з інвалідністю – й поготів. Мінімізуйте шум, обмежуйте сенсорні подразники. Це позитивно вплине на всіх членів родини.
  7. Більше обійм!
    Діти з інвалідністю, особливо ті, які мають аутизм, поведінкові розлади чи сенсорні порушення, чутливіше сприймають зміни у житті. Найкраще заспокійливе - це обійми найдорожчих. Випробуйте і на собі! Чергуйте обіймашки з тактильними знаками уваги: гладьте дитину по голові, руках, спині.
  8. Мрійте.
    Перебування разом дозволяє побачити – скільки всього ви досягли у розвитку дитини! Повірте у свою дитину ще більше і помрійте, якою вона буде через 10-15-25 років, якщо ви продовжите цю роботу. Намалюйте свої мрії, намітьте план «післякарантинних» активностей з їх реалізації. Робіть це не поспішаючи – у вас іще кілька тижнів попереду!

Дистанційне навчання

1. Дидактичні ігри “Який малюнок наступний” https://childdevelop.com.ua/worksheets/1950/

2. Математика для дошкільнят.

https://learning.ua/matematyka/doshkilniata/

3.Скоромовки для дітей

https://www.moirebenok.ua/materialy-na-ukrainskom-yazyke/rozvivayemo-diktsiyu-45-skoromovok-dlya-ditej-vid-2-rokiv/

4. Незвичні способи малювання

https://shotam.info/chym-zayniatysia-z-dit-my-pid-chas-karantynu-top-5-veselykh-rozvah/

5. Вчимося читати по складах

https://youtu.be/znorI0PNMCA

6. Пори року та назви місяців розвиваючі мультфільми

https://youtu.be/fbE5kmaCWOE


Ліпимо з пластиліну

Що можна зліпити з пластиліну?

Прочитавши цю статтю, Ви будете знати, як зробити з пластиліну будь-яку річ і які для цього використовуються способи і прийоми ліплення. Перейдіть за посиланням: https://baby-center.com.ua/ua/igry/chto-mozhno-slepit-iz-plastilina


АПЛІКАЦІЯ

1. Аплікація в молодшій групі дитячого саду.

Ваш малюк ходить до дитячого садка у молодшу групу. Звичайно, Ви розумієте, як складно вихователю донести до кожного вихованця всі тонкощі навчання аплікації. Хоча робота і проводиться за підгрупами, і вихователь обов’язково заздалегідь готує для кожного індивідуально всі необхідні деталі, але врахувати індивідуальні особливості розвитку не завжди виходить з-за необхідності дотримуватися режимні моменти в організації дня. Тому додаткові заняття вдома, тільки допоможуть Вашому малюкові швидше зрозуміти всі тонкощі навчання і закріпити отримані в дитячому садку навички.

Вам необхідно просто зрозуміти послідовність навчання аплікації і тільки закріплювати отримані навички.

Отже, в цьому віці вчать:

§ визначати зовнішні прикмети елементів виробу, які вже приготував вихователь;

§ виділять особливості їх розміщення в просторі і складати цілу композицію.

Тобто уся робота побудована за принципом мозаїки. Головна увага звертається на виразні можливості цього виду образотворчого мистецтва і виховання інтересу до нього. Діти тільки прикладають готові деталі.

Їм пропонується виконати яскраві елементи орнаменту на різних площинах: в квадраті, крузі, на прямокутнику. Дітям пояснюють симетрію, ритм повторів і чергувань.

У другій молодшій групі дітей знайомлять з технікою наклеювання, учать користуватися серветкою, клеєм, пензликом. Для цього поступово збільшується кількість елементів в декоративній композиції до п’яти, міняються місця розташування – в центрі, ліворуч, справа, вгорі, внизу. Тепер в роботі з’являється декілька предметів: фрукти, овочі, квіти, будинок, кукла-неваляшка, сніговик.

2. Аплікація у середній групі дитячого садка.

У цьому віці діти освоюють техніку вирізування.

Найперші вправи учать виконувати рух ножицями по прямій пунктирній лінії або до точки у кінці. Далі робота ускладнюється: вчаться вирізувати криві лінії.

Одночасно показують прийом складання аркуша паперу навпіл і вирізування цілого предмета з симетричними формами.Так вирізуються дерева, листя, квіти.

Для того, щоб кожна дитина не втратила інтерес до аплікації, вихователь ще заздалегідь готує складніші для них елементи композиції.

Наприклад, серединку ромашки готує вихователь, а пелюстки виконують діти; силует будівлі – вихователь, вікна – діти.

3. Аплікації в старшій групі дитячого саду.

З 5 років діти в дитячому саду вже самостійно виконують різні види аплікації. Це може бути площинна: декоративна, предметна або сюжетна. Для їх виконання кожен сам визначає який спосіб зображення йому більше подобається: набірною або силуетний..

З об’ємною аплікацією дітей знайомлять на прикінці навчання в дитячому саду. При цьому уся робота проводиться ще за допомогою дорослого. Із-за складності роботи, заздалегідь готується фон.

Можливо, навіть виконання роботи ділиться на два заняття: на першому виконується основна частина роботи, а на другому – усе декоративне оформлення.

Випускник дитячого саду повинен уміти виконувати повний цикл операцій, пов’язаних з аплікацією : розуміти зміст завдання, уміти вибрати необхідний матеріал, визначити, якими прийомами необхідно виконати окремі елементи, зробити первинний ескіз роботи.

Безперечно, найважливіше для вихователя при виконанні аплікації – це постійно стимулювати і підтримувати кожну дитину, створювати усі умови, щоб він отримав задоволення і естетичну насолоду від результату. Для цього в дитячому саду организовуются виставки дитячих робіт, створюються вітальні листівки, різні сувеніри.

Вам необхідно тільки допомогти вихователям і підтримати бажання своєї дитини створювати оригінальні і естетичні роботи, використовуючи різні види аплікації! Послідовно формуйте його здібності, уміння і навички! Пам’ятайте: краса – врятує світ!


Яку діяльність можна запропонувати дитині дошкільного віку:

Ігри

Діти обожнюють грати! Крім того, гра - провідна діяльність їхнього віку, за допомогою якої вони досліджують навколишній світ, предмети та явища у ньому. Дитяча уява не має обмежень! Дорослі можуть допомагати малюкам використовувати іграшки по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»- їх можна сортувати за кольором, розміром, призначенням, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким також можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок. Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину.

  • Цікавими для малят є ігри з коробками. Якщо у вас немає – обов’язково придбайте таку коробку. З коробки можна побудувати фортецю, обмалювати її, обклеїти наліпками чи різними картинками, вирізаними зі старих журналів.
  • Переодягання та рольові ігри. Знайдіть вдома різноманітний одяг, прикраси та інший реквізит. Запропонуйте вашому малюку стати лікарем, пожежником, ветеринаром, фермером, астронавтом і таке інше. Дозвольте дитині брати ваші головні убори, шарфи, рукавички та взуття. Допомагайте їм з пошуком необхідних матеріалів.
  • Частину іграшок можна заховати: можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.
  • Діти люблять співати і танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них! Увімкніть музику та влаштуйте танцювальну вечірку. Співайте розвивальні дитячі пісні. Зробіть музичні інструменти: переверніть каструлі та відра догори дном, використовуйте дерев’яні ложки. Можна, наприклад, зробити маракаси, насипавши рис у порожні пляшки чи пластикові контейнери.
  • Грайте в шаради: імітуйте різних тварин рухами та голосом і пропонуйте дітям відгадати, що це за тварина. Грайте по черзі.
  • Грайте в настільні ігри. Час карантину можна провести з користю та навчити дитину грати у шахи, шахмати, доміно, лото та інші.
  • Малюйте, ліпіть з пластиліну, грайте з різними матеріалами. Слід розвивати у дитини елементарні уміння, користуватися олівцем, ножицями; вчити її виготовляти різні вироби; разом з нею виготовляти вироби з паперу, пластиліну, з природних матеріалів. Важливо, щоб дитина отримувала задоволення від виконаної роботи, раділа результатам своєї праці. При цьому дозувати співвідношення між допомогою дитині та мірою її самостійності: завжди мають залишатися для неї посильні завдання для самостійного виконання.

Ми підібрали для вас різні варіанти для спільної творчих ігор.

Їстівна фарба для пальців: Все, що вам потрібно, це борошно, вода та харчовий барвник: налийте 1 склянку холодної води та всипте 1 склянку борошна в каструлю. Поступово додайте 3 склянки окропу та доведіть суміш до кипіння. Дайте їй вистигнути, розділіть на кілька частин та додайте харчові барвники.

Ліпіть з пластиліну

https://www.youtube.com/watch?v=XZgpcWXs7ec&list=PLElG6fwk_0UkVY50JOJxntVz739M4pUsB

Якщо пластилін закінчився, ви можете самі зробити тісто для ліплення за таким рецептом:

  • 1 склянка борошна
  • 1 стакан крохмалю (картопляний або кукурудзяний)
  • 2 ст. ложки рослинної олії
  • 1 склянка окропу
  • 2 ст. ложки соку лимона
  • харчовий барвник

Борошно і крохмаль змішайте в мисці. Вмішайте дві ложки рослинної олії. У склянку окропу капнути барвник і лимонний сік. Виливаємо все це в миску і активно перемішуємо, після чого вимішуємо на рівній поверхні. Якщо тісто липне – додайте ще борошна.

  • Нанизуйте намистини на нитку, щоб зробити прикраси (нагляд дорослого обов' язковий під час ігор з намистинами та іншими дрібними предметами !). Якщо у вас немає намистин, зробіть прикраси або змійки з макарон, пір’їн чи ріжок. Макарони можна пофарбувати.
  • Кільця з сухих сніданків + спагеті. Візьміть пластилін, зліпіть з нього кульку та вставте у неї кілька довгих макарон. Запропонуйте малюкові нанизати на спагеті кульки з сухих сніданків. А якщо вони різнокольорові, то це додасть грі певного навчального елементу (групування різних кольорів).
  • Зробіть разом цікаві поробки

Приклади саморобок із паперу

https://www.youtube.com/channel/UCpKlZnl88hGmT363eG4mtEg


Прості та швидкі орігамі для дітей. Звірі з паперу.

https://www.youtube.com/watch?v=JLV8_RZ-WEA

Цікаві поробки квітів з паперу

https://naurok.com.ua/post/shkola-florista-dizaynera-vesnyani-porobki-z-paperu

Як створити оригінальні закладки для книг власноруч. Ідеї, майстер-класи, схеми

https://naurok.com.ua/post/yak-stvoriti-originalni-zakladki-dlya-knig-vlasnoruch

Ідеї створення яскравих непересічних крашанок до Великодня

https://naurok.com.ua/post/ide-stvorennya-yaskravih-neperesichnih-krashanok-do-velikodnya

Виготовлення листівок власноруч – мистецтво творити маленькі шедеври. Шість технік виготовлення листівок, зразки та схеми для натхнення

https://naurok.com.ua/post/listivkarstvo-abo-kardmeyking-mistectvo-tvoriti-malenki-shedevri


Доцільно влаштовувати домашні виставки зі зроблених дитиною виробів з паперу, з пластиліну, солоного тіста тощо.



Ознайомитись із матеріалами у Facebook можна за посиланням https://www.facebook.com/groups/174604840552935/?ref=nf_target&fref=nf

Кiлькiсть переглядiв: 109

Коментарi