З 16 березня 2020 року у ХЕРСОНСЬКОМУ ЯСЛА-САДКУ №35 КОМБІНОВАНОГО ТИПУ З ПРОФІЛЬНИМИ ГРУПАМИ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО РОЗВИТКУ ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ призупинено освітній процесс, керуючись законами України «Про освіту», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, «Про захист населення від інфекційних хвороб», на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України короновірусом 2019-пСоУ».
Під час цієї вимушеної перерви намагайтеся підтримувати незмінність денного розпорядку. Насамперед це стосується повсякденних занять. Час підйому, прийому їжі, післяобіднього сну тощо мають бути звичними. Діти прагнуть передбачуваності; не менш важливою вона є і для їхніх піклувальників (довгий день з малюком пережити набагато простіше, якщо розбити його на коротші, більш «керовані» періоди).
Уже сьогодні вам слід відібрати та сховати половину іграшок: ніхто не знає, скільки це триватиме, але можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.
Невелике нагадування: у дитячому садочку вашим дітям зазвичай дозволяють бути трохи бешкетливими під час ігор. Вам теж доведеться піти на такі «поступки»: дитина не зможе розслабитися та позбавитися від зайвої енергії, якщо їй доведеться весь час думати про створюваний нею безлад вдома, Нехай спільне прибирання та складання речей на місце після ігор увійде до звички. Діти також дуже добре знають це правило.
Іграшки можна використовувати по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»: їх можна сортувати за кольором, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти докупи кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок.
Діти обожнюють співати та танцювати, особливо якщо ви приєднуєтеся до них! Ось кілька ідей:
Давайте заспокоїмося. Кожного дня дітям (і вам також) потрібен період спокою. Це – слушний момент для того, щоб розслабитися та «підзарядити батарейки». Ось кілька ідей:
Рухаймося! Діти звикли багато рухатися – врешті-решт, це їм просто необхідно! Їм потрібно шуміти, бігати, стрибати і таке інше. Це можна робити як вдома, так і на вулиці. Ось кілька ідей:
Не давайте дітям нудьгувати:
Долучайте дітей до «справжньої» роботи
Однією з найулюбленіших дитячих ігор є допомога вам у виконанні справжніх справ. Ось кілька ідей:
На початковому етапі життя саме дрібна моторика відображає те, як розвивається дитина, свідчить про його інтелектуальні здібності.
Систематичні тренування дрібних рухів кисті руки опосередковано впливють на розвиток мислення, уваги, пам'яті та мовлення малюка. Те, що малюкові вдалося зробити за допомогою власних пальчиків, є для нього найбільшим досягненням, що приносить задоволення, дає енергію, радість.. Адже, саме гра – є провідний вид діяльності дитини.
Шановні батьки!
Емоційне напруження в суспільстві, викликане нинішними подіями в країні, безперечно, позначається як на дорослих, так і на дітях. Кожен наш день насичений подіями. Вранішні турботи, перебування в транспорті, стосунки з колегами та рідними, ситуація «карантину» в країні, повідомлення ЗМІ, випадкові розмови — все це залишає слід у нашій емоційній пам’яті, впливає на наш стан, характер взаємодії з іншими людьми і передусім з власними дітьми. У нинішніх стресових умовах і дорослим непросто зберігати спокій та позитивне світосприйняття, то що вже говорити про малечу! Діти, які ще не дуже добре орієнтуються у своїх емоціях, украй вразливі до зовнішнього потоку негативної енергії.
Найкраще діти вчаться на прикладі дорослих. Батькам варто намагатися бути спокійними, менше дивитися телевізійні новини, оскільки це може призвести до тривалого емоційного напруження, яке часто передається дитині. Слід уникати в присутності дитини емоційних обговорень трагічних подій, що відбуваються в країні, ситуацій насильства.
Отже, для того, щоб показати дитині, як керувати своїми почуттями, вам самим необхідно вміти це робити. Надзвичайно важливо, а особливо у нинішній непростий час, уміти відгороджуватися від негативу, віднаходити в собі приховані ресурси оптимізму.
Іноді діти говорять мовою, яку нам, дорослим, складно зрозуміти. Розмовляючи зі своєю дитиною, батьки повинні чітко й доступно висловлювати свої думки і почуття. Однак є мова, яку розуміють усі – це мова любові. Існує п’ять способів, якими виражають любов.
*ДОТИК. У перші роки життя дитині особливо потрібно, щоб дорослі брали її на руки, обіймали, гладили по голівці, пестили, садовили її собі на коліна тощо.
Тактильний контакт допоможе малюку безпосередньо відчути батьківське тепло та ніжність.
*СЛОВА ЗАОХОЧЕННЯ. Коли ми хвалимо дитину, ми дякуємо за те, що вона зробила, чого досягла сама. Щоб похвала не втрачала свій сенс, не хваліть дитину безпідставно й не щиро, краще скажіть слова підтримки, заохочення. Дитина має щодня чути від вас, що ви впевненні в її силах, і готові допомогти , прийняти її вибір.
*ЧАС. Проводячи з дитиною час, ви ніби кажете їй: «Ти потрібна мені, мені подобається бути з тобою». Іноді діти вдаються до недобрих вчинків лише для того, щоб привернути увагу батьків, адже краще бути покараним, ніж забутим. Проводити час разом з дитиною – означає віддавати їй свою увагу сповна, не відволікаючись на робочі дзвінки та хатні справи.
*ПОДАРУНОК. Не завжди подарунок є знаком щирої уваги та любові. Якщо ви хочете віддячити дитині за послугу або чемну поведінку. Це – плата. Якщо подарунок намагаєтесь підкупити, щоб вона слухалась вас, це – хабар. Справжній подарунок дається не в обмін на щось, а просто так. Подарунком може бути що завгодно: польові квіти, камінчик, горішок, пір’їнка, виріб створений власноруч - головне , як дарувати.
*ДОПОМОГА. Допомагати дітям – не означає виконувати все замість них. Важливо спрямувати, показати приклад, зробити щось непосильне для малюка тощо. Причому, якщо батьки допомагають неохоче, дорікаючи маляті за несамостійність, то така допомога дитині не в радість і навіть може привести до негативних наслідків.
Усі ці способи вираження любові надзвичайно важливі у спілкуванні з дитиною. Вони допоможуть знайти шлях до її серця і вселити в душу впевненість у тому, що батьки її люблять – безумовно і назавжди.
Не забувайте помічати красу життя і діліться своєю радістю з дітьми! Любіть і бережіть себе та своїх дітей!
Сучасні молоді батьки настільки занурені в турботу про свою дитину, про його добробут, що часто намагаються захистити малюка навіть від тих речей, які дитині елементарно потрібні для розвитку.
Тому так часто ми чуємо: «Не чіпай! Не ходи! Впадеш! Розіб’єшся! ».
Ми програмуємо малюка на бездіяльність, аби тільки нам було спокійно, а потім дивуємося, чому він ні до чого не прагне, коли стає старшим. Оберігати дитину від реальної небезпеки потрібно, але є ті речі, які ні в якому разі не можна забороняти дитині.
Ось 10 речей, які не можна забороняти дитині:
1. Їсти самому.
Звичайно, набагато простіше і чистіше нагодувати дитину самій. Але, заборонивши самостійно донести ложку собі до рота, ми заважаємо малюку дорослішати, відчувати себе великим, впевненим у своїх силах, брати на себе відповідальність.
Це перші кроки дитини на шляху до самостійності. Тому, щоб не припинити бажання і прагнення до цієї самостійності, не заважайте її проявам! Плюс не забуваємо, що ця нехитра дія так само впливає на розвиток моторики.
2. Допомагати мамі.
Ми постійно турбуємось, що малюк щось розіб’є, розіллє, не донесе до потрібного місця і всіляко його обсмикуємо і контролюємо, щоб він ні в якому разі нічого не чіпав і не розсипав. А проходить кілька років і скарги змінюються на інші: «Він нічого не хоче робити!».
Чому? Та просто ми самі свого часу вплинули своїми заборонами на його бажання брати участь у домашніх справах. Малюку дуже важливо відчувати свою значність, розуміти, що він потрібен. Зверніть увагу, з яким завзяттям і бажанням малюк витирає стіл або пилососить.
А ще йому дуже потрібні похвала і схвалення від батьків. Так що просіть дитину допомогти вам, дозволяйте допомагати та дякуйте за це, навіть якщо підлога протерта зовсім не ідеально, а половина борошна для млинців опиняється на столі. Дитина обов’язково навчиться цьому! Але тільки якщо побачить, що ви цінуєте її прагнення.
3. Помилятися.
Помилки неймовірно важливі як для дітей, так і для дорослих. Помилятися і пробувати заново – єдиний шлях для розвитку! Не забороняйте малюку помилятися, дозвольте перевірити свої сили, щось зробити правильно, щось – не дуже.
Тільки так він зможе зрозуміти різницю між тим, що добре, а що погано, до чого варто прагнути, а чого уникати. Життя без помилок – прямий шлях до бездіяльності.
4. Малювати та бруднитися.
Часто мами не дають дітям олівці або фарби, щоб малюк не забруднився, не розмалював стіни, не наївся фарб. Але цього всього можна уникнути, зробивши фарби в домашніх умовах або купивши правильні, водорозчинні в магазині, виділивши місце та одяг для малювання, які легко відчистити.
І нехай малює! Якомога більше! (Звичайно, в рамках його власних потреб). Бо малюнок – спосіб виявити свої почуття в той час, поки словами це зробити не завжди вдається.
5. Дуріти, шуміти, кричати та бігати.
Таким способом дитина висловлює свої емоції, розслабляється, вихлюпує енергію, яка накопичилася. Звичайно, є місця, де така поведінка недоречна, але вдома дозвольте малюкові бути таким, як йому хочеться.
Ваш будинок – місце сили й для нього! Спробуйте разом з малюком подуріти, пострибати та покидатися подушками, і відмінний вечір вам забезпечений! А до того ж, це залишить найбільш яскраві й теплі спогади про дитинство.
6. Гратися з водою.
Вода – ідеальний засіб розвитку дитячої фантазії через гру, джерело великого щастя і відкриттів. Вона вабить не тільки малюків, а й старших дітей. Тому, замість заборон на водні ігри, краще організуйте дитині простір і інструменти (каструлі, тазики та пелюшки, що вбирають вологу), приєднуйтесь до пустощів і отримуйте задоволення разом зі своїм допитливим чадом!
7. Чіпати тендітні речі.
Не можна забороняти дитині чіпати тендітні речі. Краще будьте пильними та пояснюйте дитині, що з оцим варто бути обережнішим, кажіть, де може бути небезпека, як краще поводитися з цією річчю. Розкажіть, що її можна помацати, розглянути, а потім акуратно покласти на місце. Малюку часто просто хочеться доторкнутися. І йому складно буде навчитися берегти речі, якщо він не усвідомлює їх крихкість.
8. Не доїдати обід.
Організм дитини – сформована біосистема, яка, якщо ви попередньо не нагодуєте її шоколадом і чипсами, достеменно знає, що потрібно з’їсти й в якій кількості. Організм це знає і підказує дитині, набагато краще, ніж це можете знати замість дитини ви збоку.
Тому для формування правильного ставлення до їжі та щоб не закріпити звичку переїдати, дозвольте дитині самому регулювати розмір власної порції обіду. Повірте, вам це дозволить уникнути в майбутньому великої кількості проблем зі шлунково-кишковим трактом.
9. Розповідати небилиці.
Не можна забороняти дитині розповідати небилиці. Вигадки – природна і дуже важлива частина розвитку дитини, яка дозволяє розвиватися її правій півкулі, що відповідає за функції творчості, пам’яті, інтуїції, за музикальність і емоції.
Тому підтримайте цю гру в небилиці, проявіть щирий інтерес до розповідей дитини, так ви найкращим чином подбаєте про повноцінний розвиток вашого малюка.
10. Висловлювати свою думку.
Пам’ятайте, що дитина – це маленька особистість, повноправний член сім’ї, і у неї теж може бути своя думка. Тому говоріть із нею на рівних, слухайте її та пам’ятайте, що вона теж має потреби, бажання, вона теж відчуває і думає!
Обов'язково забезпечте дитині чіткий розпорядок дня. Складіть (краще разом з дитиною) детальний розклад, що включатиме: сон, прийом їжі, прогулянку, ігру, заняття і звичайні домашні обов'язки. Намагайтеся дотримуватися цього розкладу.
Домовтеся з дитиною про правила її поведінки вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
Частіше розмовляйте з дитиною. Пам'ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять їй вас. Використайте цей час для спільної діяльності: грайте в активні ігри, займайтеся творчістю, фантазуйте та створюйте разом! Цей час - це час нових відкриттів, знань та спільних ігор.
Поради для батьків від МОН України
Батьки дітей з особливими освітніми потребами можуть користуватися усіма порадами для дітей дошкільного віку, які розміщені на сайті Міністерства освіти і науки.
Відзначаючи, що кожна дитина унікальна, ми також розуміємо, що діти з особливими освітніми потребами мають більш виражені індивідуальні потреби й особливості розвитку.
Пропонуємо Вам поради для батьків, які виховують дітей з особливими потребами, від Голови правління ГО "Родина" Маріанни Онуфрик, розроблені спільно з UNICEF Ukraine.
1. Дидактичні ігри “Який малюнок наступний” https://childdevelop.com.ua/worksheets/1950/
2. Математика для дошкільнят.
https://learning.ua/matematyka/doshkilniata/
3.Скоромовки для дітей
4. Незвичні способи малювання
https://shotam.info/chym-zayniatysia-z-dit-my-pid-chas-karantynu-top-5-veselykh-rozvah/
5. Вчимося читати по складах
6. Пори року та назви місяців розвиваючі мультфільми
Що можна зліпити з пластиліну?
Прочитавши цю статтю, Ви будете знати, як зробити з пластиліну будь-яку річ і які для цього використовуються способи і прийоми ліплення. Перейдіть за посиланням: https://baby-center.com.ua/ua/igry/chto-mozhno-slepit-iz-plastilina
Ваш малюк ходить до дитячого садка у молодшу групу. Звичайно, Ви розумієте, як складно вихователю донести до кожного вихованця всі тонкощі навчання аплікації. Хоча робота і проводиться за підгрупами, і вихователь обов’язково заздалегідь готує для кожного індивідуально всі необхідні деталі, але врахувати індивідуальні особливості розвитку не завжди виходить з-за необхідності дотримуватися режимні моменти в організації дня. Тому додаткові заняття вдома, тільки допоможуть Вашому малюкові швидше зрозуміти всі тонкощі навчання і закріпити отримані в дитячому садку навички.
Вам необхідно просто зрозуміти послідовність навчання аплікації і тільки закріплювати отримані навички.
Отже, в цьому віці вчать:
§ визначати зовнішні прикмети елементів виробу, які вже приготував вихователь;
§ виділять особливості їх розміщення в просторі і складати цілу композицію.
Тобто уся робота побудована за принципом мозаїки. Головна увага звертається на виразні можливості цього виду образотворчого мистецтва і виховання інтересу до нього. Діти тільки прикладають готові деталі.
Їм пропонується виконати яскраві елементи орнаменту на різних площинах: в квадраті, крузі, на прямокутнику. Дітям пояснюють симетрію, ритм повторів і чергувань.
У другій молодшій групі дітей знайомлять з технікою наклеювання, учать користуватися серветкою, клеєм, пензликом. Для цього поступово збільшується кількість елементів в декоративній композиції до п’яти, міняються місця розташування – в центрі, ліворуч, справа, вгорі, внизу. Тепер в роботі з’являється декілька предметів: фрукти, овочі, квіти, будинок, кукла-неваляшка, сніговик.
У цьому віці діти освоюють техніку вирізування.
Найперші вправи учать виконувати рух ножицями по прямій пунктирній лінії або до точки у кінці. Далі робота ускладнюється: вчаться вирізувати криві лінії.
Одночасно показують прийом складання аркуша паперу навпіл і вирізування цілого предмета з симетричними формами.Так вирізуються дерева, листя, квіти.
Для того, щоб кожна дитина не втратила інтерес до аплікації, вихователь ще заздалегідь готує складніші для них елементи композиції.
Наприклад, серединку ромашки готує вихователь, а пелюстки виконують діти; силует будівлі – вихователь, вікна – діти.
З 5 років діти в дитячому саду вже самостійно виконують різні види аплікації. Це може бути площинна: декоративна, предметна або сюжетна. Для їх виконання кожен сам визначає який спосіб зображення йому більше подобається: набірною або силуетний..
З об’ємною аплікацією дітей знайомлять на прикінці навчання в дитячому саду. При цьому уся робота проводиться ще за допомогою дорослого. Із-за складності роботи, заздалегідь готується фон.
Можливо, навіть виконання роботи ділиться на два заняття: на першому виконується основна частина роботи, а на другому – усе декоративне оформлення.
Випускник дитячого саду повинен уміти виконувати повний цикл операцій, пов’язаних з аплікацією : розуміти зміст завдання, уміти вибрати необхідний матеріал, визначити, якими прийомами необхідно виконати окремі елементи, зробити первинний ескіз роботи.
Безперечно, найважливіше для вихователя при виконанні аплікації – це постійно стимулювати і підтримувати кожну дитину, створювати усі умови, щоб він отримав задоволення і естетичну насолоду від результату. Для цього в дитячому саду организовуются виставки дитячих робіт, створюються вітальні листівки, різні сувеніри.
Вам необхідно тільки допомогти вихователям і підтримати бажання своєї дитини створювати оригінальні і естетичні роботи, використовуючи різні види аплікації! Послідовно формуйте його здібності, уміння і навички! Пам’ятайте: краса – врятує світ!
Ігри
Діти обожнюють грати! Крім того, гра - провідна діяльність їхнього віку, за допомогою якої вони досліджують навколишній світ, предмети та явища у ньому. Дитяча уява не має обмежень! Дорослі можуть допомагати малюкам використовувати іграшки по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»- їх можна сортувати за кольором, розміром, призначенням, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким також можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок. Ігри з улюбленими м’якими іграшками дитини можуть принести багато радості. Просто заповніть ванну іграшками та посадіть туди дитину.
Ми підібрали для вас різні варіанти для спільної творчих ігор.
Їстівна фарба для пальців: Все, що вам потрібно, це борошно, вода та харчовий барвник: налийте 1 склянку холодної води та всипте 1 склянку борошна в каструлю. Поступово додайте 3 склянки окропу та доведіть суміш до кипіння. Дайте їй вистигнути, розділіть на кілька частин та додайте харчові барвники.
Ліпіть з пластиліну
https://www.youtube.com/watch?v=XZgpcWXs7ec&list=PLElG6fwk_0UkVY50JOJxntVz739M4pUsB
Якщо пластилін закінчився, ви можете самі зробити тісто для ліплення за таким рецептом:
Борошно і крохмаль змішайте в мисці. Вмішайте дві ложки рослинної олії. У склянку окропу капнути барвник і лимонний сік. Виливаємо все це в миску і активно перемішуємо, після чого вимішуємо на рівній поверхні. Якщо тісто липне – додайте ще борошна.
Приклади саморобок із паперу
https://www.youtube.com/channel/UCpKlZnl88hGmT363eG4mtEg
Прості та швидкі орігамі для дітей. Звірі з паперу.
https://www.youtube.com/watch?v=JLV8_RZ-WEA
Цікаві поробки квітів з паперу
https://naurok.com.ua/post/shkola-florista-dizaynera-vesnyani-porobki-z-paperu
Як створити оригінальні закладки для книг власноруч. Ідеї, майстер-класи, схеми
https://naurok.com.ua/post/yak-stvoriti-originalni-zakladki-dlya-knig-vlasnoruch
Ідеї створення яскравих непересічних крашанок до Великодня
https://naurok.com.ua/post/ide-stvorennya-yaskravih-neperesichnih-krashanok-do-velikodnya
Виготовлення листівок власноруч – мистецтво творити маленькі шедеври. Шість технік виготовлення листівок, зразки та схеми для натхнення
https://naurok.com.ua/post/listivkarstvo-abo-kardmeyking-mistectvo-tvoriti-malenki-shedevri
Доцільно влаштовувати домашні виставки зі зроблених дитиною виробів з паперу, з пластиліну, солоного тіста тощо.