У процесі дошкільного навчання англійської мови малюки здобувають лише початкові мовленнєві вміння, що відповідають рівню "нижче А1" (Парціальна програма "Англійська мова для дітей дошкільного віку. Програма та методичні рекомендації" автори - І.А. Кулікова, Т.М. Шкваріна, за загальною редакцією О.В. Низковської).
Усі, хто вивчає іноземну мову, розподіляються на шість рівнів:
· A Елементарний користувач
· A1 Інтродуктивний або «відкриття»
· A2 Середній або «виживання»
· B Незалежний користувач
· B1 Рубіжний
· B2 Просунутий
· C Досвідчений користувач
· C1 Автономний
· C2 Компетентний
Передбачається, що учень здатен писати, слухати, говорити та читати на кожному з рівнів.
Група рівнів | A | B | C | |||
Назви груп рівнів | Елементарний користувач | Незалежний користувач | Досвідчений користувач | |||
Рівень | A1 | A2 | B1 | B2 | C1 | C2 |
Назва рівня | Інтродуктивний | Середній | Рубіжний | Просунутий | Автономний | Компетентний |
Опис | · Розуміє та використовує знайомі щоденні вирази та найбазовіші фрази, що спрямовані на задоволення конкретних потреб. · Може представити себе та інших та може задавати питання щодо особистих деталей та відповідати на них. Наприклад, про місце проживання, знайомих та про речі, що він/вона має. · Може взаємодіяти найпростішим способом, якщо інша людина говорить повільно та чітко і готова допомогти. | · Розуміє речення та вирази, що часто використовуються в областях безпосереднього стосунку (наприклад, основну особисту та сімейну інформацію, покупки, місцева географія, працевлаштування). · Може спілкуватись у простих та рутинних ситуаціях, що вимагають простого і прямого обміну інформацією на знайомі чи побутові теми. · Може описати у простих словах питання свого походження, найближче середовище та пояснити безпосередні потреби. | · Розуміє основні ідеї простих чітких даних зі знайомих областей, що регулярно зустрічаються на роботі, в школі, на відпочинку тощо. · Може спілкуватись в більшості ситуацій, що можуть виникнути під час подорожування в районі, де говорять на цій мові. · Може скласти зв'язне повідомлення на теми, які знайомі чи які відносяться до особистих інтересів. · Може описати враження, події, мрії, надії і прагнення, викласти і обґрунтувати свою думку та плани. | · Розуміє основні ідеї складних текстів на абстрактні і конкретні теми, в тому числі технічні теми, що стосуються його/її спеціалізації. · Може взаємодіяти з певною мірою побіжності та безпосередньості, що робить регулярну взаємодію з носіями мови можливою без напруги для кожної зі сторін. · Вміє робити чіткі, детальні повідомлення по широкому колу питань і може викласти свій погляд на основну проблему, показати переваги та недоліки різних варіантів. | · Розуміє широкий спектр складних і довгих текстів, розпізнає приховане значення. · Може висловлюватись вільно і безпосередньо, без особливих труднощів з підбором слів і виразів · Може використовувати мову гнучко та ефективно для соціальної, наукової і професійної діяльності. · Може створювати чіткий, добре структурований, детальний текст на складні теми, демонструючи володіння організаційними моделями, засобами зв'язку та об'єднанням елементів тексту. | · Розуміє практично все, що чув або читав. · Може узагальнити інформацію з різних усних та письмових джерел, поєднувати аргументи та думки у пов'язаний текст. · Може висловлюватись безпосередньо, дуже вільно і точно, відрізняючи тонкі відтінки значень навіть в найскладніших ситуаціях. |